[ad_1]

Hur påverkar vädret flygningar?

Vädret påverkar flygning i en privat jet (foto)

Vädret kan allvarligt påverka privat jet säkerhet och komfort. Eftersom många kommersiella flygplan flyger mer än fem mil över marken kan de påverkas av samma förhållanden som vi upplever på marken. VS privata jets som flyger högre påverkas inte så mycket. Det är därför före och under den privata jetflygningen uppdaterar besättningen ständigt sin väderinformation.

Om din privata jet flyger i kallt väder bör du kontrollera väderprognosen kvällen innan och planera därefter. Låga moln, dimma kan göra det svårt för start av privata jetflygplan i hårt regn. Detta kan hindra tydligheten på eller runt en flygplats medan åskväder och blixtar kan orsaka störningar i flygscheman på grund av de svårigheter som piloter har, relaterade till kontrollen av flygplan.

Flygplan kan inte starta eller landa under en storm och kommer ofta att omdirigeras runt stormceller eller ändra sina destinationer. Vid åskväder kan flygplatser stoppa markoperationer. Endast flygplatsoperatörer kan stänga en flygplats och detta beslut fattas under extrema omständigheter, t.ex. vid översvämningar.

Vid vulkanisk aska kan flygtjänsterna inte stänga eller begränsa luftrummet, men de kan ge råd till flygbolagen om sannolikheten för att stöta på aska. Flygbolagen fattar beslut om de ska flyga i eller runt det askdrabbade luftrummet eller om de ska skjuta upp sina flygningar.

Privata jetplan är också exceptionellt väl utformade för att klara minusgrader och snöfall när de väl är i luften. Privata jetflygplan som flyger i kallt väder som is eller snö bör inte vara något problem när de väl är i luften, eftersom de flesta flygplan har avisningsutrustning installerad.

Dessutom är flygoperationer medvetna om frysande regn. Vilket förresten kan orsaka snabb isbildning, för snabb för att ens avisningsutrustningen ska hinna med. Och om is bildas på ett flygplans vingar kan det vara farligt.

Privata jetflygoperationer bör också vara uppmärksamma på frysande regn, vilket är farligt eftersom det kan orsaka en snabb uppbyggnad av is på vingarna. Under sådana förhållanden är det bäst för flygplan att hålla sig på marken.

Snö och is

Privata jetplan i fall av snö (foto)

Privata jetplan i fall av snö är väl utformade för att klara av frysande temperaturer när de är i luften. En pilot vill inte försöka landa om han inte är van vid det.

Så huvudfokus är tillståndet för banan och taxibanan på flygplatsen och avisningen av den privata jetflygplanet i snö före flygningen. I väder som detta är det bäst för flygplanet att stanna på marken.

Vind

Vindhastigheten och dess riktning är avgörande (foto)

Vindhastighet och dess riktning är den faktor som bestämmer allt relaterat till privata jetflygningar; från vilka banor som ska användas på en flygplats, i vilken riktning flygplan kommer att starta eller landa och vilka flygvägar som används.

Regn

Start av privatjet i hårt regn (foto)

Start med privatjet i hårt regn i kombination med starka vindar innebär utmaningar. Speciellt i flygplanering som en ändring av rutt eller en försening. Men främst är sikten det kritiska övervägandet när det gäller denna typ av väder. Vid högre marschhastigheter avlägsnar luftflödet vatten från planets vindruta ganska effektivt. Vid lägre hastigheter, t.ex. vid landning eller taxning på marken, behöver piloten en tydlig visuell vy.

Dessutom är start av privat jet i hårt regn inte ett stort problem även om det kan påverka sikten, men flygplan flyger i allmänhet på instrument.

Privat jet säkerhet

Vilket är säkrare: kommersiellt flygplan vs privat jet?

Den privata jet-säkerheten kontra kommersiell säkerhet är förknippad med säkerheten för flygplanet och dess operatörer. Kommersiella flygbolag erbjuder passagerare betydande skydd, pågående pilot- / besättningsutbildningskrav; regelbundet, kvalificerat flygplansunderhåll; breda säkerhetsstandarder.

När det gäller säkerhetsstatistik för privat jet förbättras olycksfrekvensen för allmänflyg. Dödsolyckor minskade från 1.1 per 100,000 2010 flygtimmar till 0.84 under året som följde. Men statistiskt och baserat är det säkrare att flyga kommersiellt.

Förutom detta är privat jet-säkerhet i statistik den viktigaste faktorn för den privata flygindustrin. Till exempel kommer ett flygplan som stod över natten i frysande väder att behöva avisas före sin första flygning på morgonen. Men flygoperationer bör också akta sig för frysande regn, vilket är farligt eftersom det kan orsaka en snabb uppbyggnad av is på vingarna. Förutom detta finns det miles av taxibanor och landningsbanor att rensa. Efter dessa steg är de privata jetflygningarna säkra och redo för resenärer. Du kan boka en privat jetflyg nu genom att kontakta via telefon vårt team av experter som är tillgängliga 24/7.

[ad_2]

Source link